Ben je leverancier van SIDN? Dan is het sinds kort mogelijk om ons een e-factuur te sturen. En met een e-factuur bedoelen we niet een factuur als pdf via mail. We bedoelen dan een échte e-factuur volgens de Europese PEPPOL-standaard, verstuurd met Simplerinvoicing.
Wat is Simplerinvoicing?
Simplerinvoicing is dé Nederlandse standaard voor e-facturen. Simplerinvoicing is een netwerk van samenwerkende software en e-facturatiedienstverleners die het direct uitwisselen van e-facturen tussen ERP-software en e-facturatiediensten mogelijk maakt. Verzenders en ontvangers kunnen via hun eigen bestaande ERP-software of boekhoudpakket e-facturen versturen en ontvangen. Dit kan ook wanneer verzender en ontvanger verschillende softwarepakketten gebruiken, zolang de softwarepakketten zich hebben aangemeld voor Simplerinvoicing. De Simplerinvoicing e-factuur is een XML-bestand dat direct in de ERP-software of het boekhoudpakket van de ontvanger wordt afgeleverd. Zo kun je flink besparen op je administratiekosten.
Is mijn boekhoudpakket geschikt?
Er zijn inmiddels zo’n 30 leveranciers aangesloten bij het Simplerinvoicing-netwerk en al 5.046 bedrijven kunnen e-factureren via Simplerinvoicing. Ook zijn er partijen die maatwerkaansluitingen kunnen realiseren. Kijk op get.simplerinvoicing.org of jouw boekhoudpakket geschikt is voor het ontvangen en verzenden van e-facturen met Simplerinvoicing.
E-facturen sturen náár SIDN?
Ben je leverancier van SIDN en wil je ons voortaan een e-factuur sturen? Neem dan contact op met onze administratie via finance@sidn.nl of +31 26 352 55 00.
Klanten kunnen nu ook kiezen voor e-factuur
Naast dat we e-facturen kunnen ontvangen, kunnen we ze nu ook versturen. Registrars en andere klanten kunnen nu ook kiezen voor e-facturatie. Ben je registrar en wil je een e-factuur ontvangen? Log dan in op de registrarssite. Onder Mijn account > Mijn gegevens > Facturatie kun je Simplerinvoicing selecteren. Andere klanten kunnen contact opnemen met onze administratie via finance@sidn.nl of +31 26 352 55 00.