In de afgelopen 2 maanden hebben we onderzoek gedaan naar de tevredenheid van onze klanten over onze dienstverlening. Het waren 2 onderzoeken, een onder de .nl-registrars en een onder afnemers van andere diensten, zoals onze registrydiensten, de Domeinnaambewakingsservice en Simplerinvoicing. Het resultaat was zonder meer positief te noemen. Beide klantengroepen waarderen onze dienstverlening met een ruime 8.
Wat blijkt uit de resultaten is dat we op 2 punten heel goed scoren: de kern van onze dienstverlening is goed. Afnemers kunnen erop vertrouwen. Het gaat hierbij om onze belangrijkste diensten voor .nl: registreren, muteren, resolven en Whois. Daarnaast ervaren onze klanten het contact met ons als heel prettig, persoonlijk en informeel. Hieruit blijkt dat onze keus voor een informele schrijfstijl en het gebruik van ‘je’ en ‘jij’ aan de telefoon een juiste is geweest. Het was in het begin zowel voor klanten als onze mensen even wennen, maar inmiddels ervaren beide partijen het als heel positief.