.nl in the spotlights: dewrapgarage.nl en bootopknappen.nl

“Een eigen website is het visitekaartje van je bedrijf”

Medewerker brengt een wrapfolie aan op een auto

Het registreren van een domeinnaam is meestal de eerste stap die startende ondernemers zetten. Dat geldt ook voor ervaren ondernemers die zich focussen op een nieuwe activiteit. Heb je een website die eindigt op .nl, dan vertrouwen internetgebruikers jouw website eerder dan een website met een andere extensie. Dit vertrouwen verlaagt de drempel om via een .nl-website een product te kopen of een dienst af te nemen. In Nederland is .nl daarom de beste keuze voor ondernemers. In deze reeks lees je unieke verhalen van ondernemers en hun .nl-websites. Deze keer zetten we Eric Stevense en Ahmed Wandi met hun websites dewrapgarage.nl en bootopknappen.nl in de spotlight.

Vanuit welke motivatie startten jullie wrapgarage.nl?

Eric Stevense en Ahmed Wandi van De Wrap Garage
Eric Stevense en Ahmed Wandi registreerden dewrapgarage.nl en bootopknappen.nl.

Eric: “De ambitie om een eigen bedrijf te starten, had ik al toen ik nog werkte als docent aardrijkskunde op een middelbare school. Vanuit mijn interesse in het opknappen van auto’s, oefende ik zelf met wrappen en volgde ik een wrapcursus. Na veel oefenen heb ik mijn wens voor het starten van een eigen bedrijf werkelijkheid gemaakt. Ik regelde een geschikte garage voor de wrapklussen en registreerde ik een eigen .nl-domeinnaam. Want bij een eigen bedrijf hoort een professionele website. Als mensen op zoek zijn naar een specifieke dienst, is een website vaak de plek waar ze als eerste in aanraking komen met je onderneming. Een website is het gezicht en visitekaartje van je bedrijf.”

Hoe ontstond de samenwerking tussen jullie?

Ahmed: “Voordat ik Eric leerde kennen, had ik zelf een garage. Daardoor was ik al bekend met onder meer het wrappen van auto’s en het blinderen van ruiten. Ook volgde ik een studie als autotechnicus. Ik kwam in contact met Eric, doordat hij me benaderde voor een klus voor een van zijn klanten. Het ging om het blinderen van autoruiten, waar Eric mijn hulp bij nodig had. Na deze opdracht kreeg Eric steeds meer aanvragen voor het blinderen van ramen. We besloten onze krachten te bundelen. De Wrap Garage werd omgedoopt tot een vennootschap onder firma, waar wij inmiddels beiden eigenaar van zijn.”

Wat drijft jullie in het vak?

Eric: “De auto’s die je in Nederland ziet, zijn bijna allemaal zwart, wit of grijs. Wij streven ernaar om auto’s een stuk kleurrijker en opvallender te maken. Denk aan een feloranje auto of een bedrijfswagen met een bijzondere kleurencombinatie. Door auto’s van bedrijven en particulieren te wrappen, geven we ze een unieke uitstraling.”

Waarom startten jullie een tweede website: bootopknappen.nl?

“Via De Wrap Garage kregen we steeds meer aanvragen voor het opknappen van boten”, vertelt Eric. “Daarom besloten we deze werkzaamheden als specialisme te profileren. Daar hoort een eigen .nl-website bij. Met bootopknappen.nl richten we ons specifiek op eigenaren van boten. De website heeft een chique uitstraling en is gericht op een vrij welvarende doelgroep. Deze doelgroep is vaak wat ouder dan de doelgroep van De Wrap Garage. Booteigenaren komen voornamelijk via Google op onze website terecht. Anders dan de doelgroep van De Wrap Garage, zijn zij minder vaak te vinden op platforms als Instagram.” (inmiddels is deze site niet meer beschikbaar).

Hebben jullie de websites zelf ontwikkeld?

Eric: “Ahmed en ik hadden beiden geen ervaring met het ontwerpen en bouwen van een eigen website.

Voor de ontwikkeling van de websites bootopknappen.nl en dewrapgarage.nl, maakten we gebruik van het platform Wix. Met de templates die dit platform biedt, maakten we eenvoudig een professionele website. Daarnaast keek ik verschillende video’s op YouTube, waarin uitleg wordt gegeven over website-ontwikkeling. ”

Waarom kozen jullie voor .nl?

“In Nederland zoeken de meeste internetgebruikers naar .nl-websites. Ik zie .nl als betrouwbaar en als hét domein van Nederland. Met een .nl-domeinnaam sta je als ondernemer in Nederland het sterkst. De keuze voor bootopknappen.nl en dewrapgarage.nl was daardoor snel gemaakt. We hadden geluk dat beide domeinnamen nog beschikbaar waren”, aldus Eric.

Wat zijn jullie tips voor ondernemers die de stap maken naar online?

“Zorg dat je onderneming goed zichtbaar is. Offline en zeker online”, zegt Eric. “Zo zijn wij online vindbaar via Google en via socialmediaplatforms, zoals Instagram en Facebook. Daarnaast is het belangrijk om dicht bij je eigen vakgebied te blijven. En om je te focussen op je specialismen. Door diensten van hoge kwaliteit te leveren, zorg je dat klanten graag bij je terugkomen én jouw bedrijf aanbevelen bij anderen.”