.nl in the spotlights: deklusbaard.nl
“Online zichtbaarheid is erg belangrijk voor mij”
“Online zichtbaarheid is erg belangrijk voor mij”
Het .nl-domein bestaat inmiddels uit meer dan 6,3 miljoen domeinnamen. De meeste .nl-domeinnamen die SIDN beheert, zijn van ondernemers die stuk voor stuk een eigen verhaal en missie hebben. In deze reeks zetten we ondernemers en hun .nl-website in de spotlights. Zo ook Jeff Groeneweg, eigenaar van De Klusbaard en houder van de domeinnaam deklusbaard.nl. Jeff vertelt over zijn bedrijf en het belang van online zichtbaarheid.
“De Klusbaard is een loodgieters- en klusbedrijf en ik voer over het algemeen loodgieterswerk uit. Wel probeer ik het evenwicht tussen loodgieterswerk en kluswerk goed te balanceren door veel te leren en af en toe mee te lopen. Heeft iemand bijvoorbeeld om een elektraklus, dan plaats of vervang ik geen meterkasten, maar kan ik wel lichtsystemen ophangen, keukenapparatuur plaatsen of wandcontactdozen en schakelaars repareren. Ik vertel mijn opdrachtgevers vaak dat ze het gerust aan me kunnen vragen als ze met een klus zitten. Als ik het niet kan maken of installeren, dan ken ik altijd wel iemand die dat wel kan.”
“Ik werk voor veel verschillende opdrachtgevers. Voor particulieren, maar ik word ook regelmatig ingehuurd om werkzaamheden voor bouwbedrijven uit te voeren. De snelste klusser ben ik niet, en dat is misschien ook direct mijn pluspunt. Ik wil dat een opdracht altijd zo goed, veilig en professioneel mogelijk uitgevoerd wordt. Gebeurt dit te snel, dan is de kans op fouten veel groter en moet ik eerder terugkomen om het werk te herstellen, wat altijd verloren tijd en geld is.”
“Online zichtbaarheid is voor mij erg belangrijk. Ik sta ingeschreven bij diverse klusplatforms en ik merkte dat mensen die daar op zoek gaan naar een klusser of specialist ook altijd buiten de platforms zoeken naar de bedrijfsnaam. Daarom kluste ik een website in elkaar, zodat mensen die op Google zoeken naar ‘De Klusbaard’ direct mijn contactgegevens kunnen vinden. Later heeft een professional mijn website opgefrist met het juiste logo en ervoor gezorgd dat ik vindbaar ben via .nl én .com. Wel merk ik dat de meeste aanvragen voornamelijk via mond-tot-mondreclame binnenkomen. De laatste tijd ontvang ik ook regelmatig opdrachten via groothandels waar ik mijn materialen koop. Zij verwijzen hun klanten door naar De Klusbaard.”
“Hoewel De Klusbaard niet mijn eerste keuze voor een naam was, bleek het wel een naam te zijn die erg leuke reacties opriep bij het eerste contact met opdrachtgevers. Het ontwerpen van het logo voor De Klusbaard bleek geen eenvoudige taak. In de eerste versies leek het vaak op een logo voor een barbier. Pas nadat ik de juiste ontwerper had gevonden, die overigens ook een opdrachtgever van De Klusbaard was, kwamen we tot het huidige logo.”
“Ik wil tegen startende ondernemers zeggen: feedback is welkom, maar houd stevig vast aan je eigen ideeën. Dit is belangrijk om te voorkomen dat je uiteindelijk het idee van iemand anders uitwerkt. Behandel daarnaast opdrachtgevers of klanten op de manier waarop je zelf behandeld wilt worden, met respect en menselijkheid. Probeer een goed beeld te krijgen van de wensen van de opdrachtgever door actief te luisteren en wees niet bang om vragen te stellen.”