.nl in de spotlight: ragecar.nl

“Jouw website is het visitekaartje van je onderneming.”

Dankzij het vertrouwen van de veel ondernemers binnen het nationale internetdomein, groeide .nl uit tot het grootste domein in Nederland. In juni bereikten we de bijzondere mijlpaal van 6 miljoen .nl-domeinnamen. Ter gelegenheid hiervan zetten we maandelijks een aantal ondernemers en hun .nl-website in de spotlights. Hoe gaat de ondernemer om met online zichtbaarheid en wat is het verhaal achter de website? Deze week vertelt Michael Geels over zijn initiatief ragecar.nl, een uitje in Zwolle waarbij je de unieke kans krijgt om een auto volledig te vernielen. Nadat hij de samenwerking aanging met de eigenaar van een autosloperij, ging het balletje rollen. In augustus ging zijn website live en inmiddels stromen de eerste boekingen binnen.

6 miljoen .nl-domeinnamen geregistreerd

Hoe kwam je op het idee?

“Mijn idee voor RAGECAR ontstond toen ik zelf ooit een soortgelijke activiteit deed, waarbij je auto’s mocht slopen. Ik dacht direct: dit moet ik ook in Zwolle opzetten”, vertelt Michael. “Vervolgens zocht ik uit wat er nodig was om deze activiteit op te zetten en ben ik in gesprek gegaan met de eigenaar van een autosloperij in Zwolle. Hij stond direct open voor het idee en wilde de samenwerking aangaan. Hij levert de sloopauto’s en biedt zijn terrein aan, ik regel de rest.”

Lees verder onder de foto.

Je boekt een activiteit via ragecar.nl, en dan?

“Je boekt de activiteit voor jou en je vrienden, familie of collega’s via ragecar.nl of telefonisch. Je krijgt als groep je eigen sloopauto, die nog helemaal in goede staat is. Bij aankomst volgt er eerst de nodige uitleg, om de veiligheid van de deelnemers te waarborgen. Alle deelnemers krijgen beschermende kleding, zoals een gekleurde overall, een bril en handschoenen. En natuurlijk krijgt de groep sloopgereedschap, waarmee ze de auto volledig kunnen toetakelen. De auto wordt klaargezet en dan kan het slopen beginnen. Een uur lang gaat de groep helemaal los: de auto wordt bespoten met graffiti, ruiten worden ingeslagen, plaatwerk wordt vernield en bumpers worden kapotgemaakt. Na dit uur is de groep vaak flink uitgeput, want de activiteit is erg intensief. Dan is het tijd voor een drankje.”

Waarom een .nl-domeinnaam?

“De keuze voor een .nl-domeinnaam was logisch: ik wil me in eerste instantie voornamelijk focussen op het Nederlandse publiek. RAGECAR is een lokaal uitje voor mensen uit Zwolle en omgeving. Wat mij betreft kun je tegenwoordig ook niet meer om internet heen. Als je in Nederland online gevonden wilt worden, is een .nl-domeinnaam essentieel. Jouw website is als het ware je visitekaartje en dé plek waar bezoekers vaak als eerste terechtkomen. De naam RAGECAR vond ik zelf sterk en pakkend, omdat hij precies omvat wat de activiteit inhoudt.

Lees verder onder de foto.

Hoe heb je de hosting en het ontwerp opgepakt?

“De website wilde ik zo simpel en toegankelijk mogelijk houden. Ik heb hem zelf ontworpen en gebouwd met de opensourcesoftware WordPress. De hosting regel ik via Versio. Voor het ontwerp heb ik een premium WordPress-template gebruikt en daar een plugin bij gekocht om boekingen online te kunnen doen via Woocommerce. Via een knop op de homepagina van de website kiezen bezoekers direct een datum en boeken gemakkelijk hun activiteit. Ook kunnen deelnemers hier van tevoren alvast de veiligheidsregels en regelingen rondom COVID-19 inzien.” “De website werpt nu al zijn vruchten af”, vertelt Michael. “Het team van indebuurt.nl komt binnenkort langs bij RAGECAR om een video op te nemen van de activiteit. Zij willen voor op hun eigen website een artikel over RAGECAR schrijven. Ook heeft de website al de eerste boekingen opgeleverd.”

Wat is je ultieme doel met RAGECAR?

“Mijn ultieme doel? Dat RAGECAR heel groot wordt en er veel boekingen binnenkomen, waardoor ik genoodzaakt ben om ook doordeweeks open te gaan. Op dit moment is RAGECAR alleen op vrijdag en zaterdag geopend. Mogelijk breid ik de activiteit in de toekomst verder uit met ingerichte kamers waar mensen het interieur kunnen slopen. Die kamers noem ik dan RAGEROOMS.” “Op korte termijn is het zaak dat RAGECAR zoveel mogelijk naamsbekendheid krijgt. Dat wil ik bereiken door online goed vindbaar te zijn en content te delen via de webite, YouTube, LinkedIn, Instagram en Facebook. RAGECAR is dé manier om van je agressie af te komen, maar wat ik vooral wil laten zien is dat RAGECAR een leuke en actieve ervaring verzorgt. Dat de deelnemers samen plezier hebben in het vernielen van een auto en een gezellige dag beleven.”

Welke tip geef jij ondernemers mee?

“Heb je een idee waar je volledig van overtuigd bent? Ga er dan mee aan de slag! Wacht niet tot je het perfecte concept voor ogen hebt, maar neem gewoon de eerste stap. Tijdens het proces zelf leer je het meest. De rest volgt vanzelf.”