.nl in de spotlight: promoments.nl
“Werk samen met anderen. Als jij deelt, deelt een ander ook. Zo kun je elkaar helpen en ontstaan er nieuwe kansen voor je bedrijf.“
“Werk samen met anderen. Als jij deelt, deelt een ander ook. Zo kun je elkaar helpen en ontstaan er nieuwe kansen voor je bedrijf.“
Voor ondernemers in Nederland is .nl hét belangrijkste internetdomein. Door hun vertrouwen in .nl, bereikten we in 2020 de mijlpaal van 6 miljoen domeinnamen. Achter iedere .nl-domeinnaam gaat een verhaal schuil. Verhalen die inspireren en waar andere ondernemers van kunnen leren. Daarom zetten we regelmatig een ondernemer met zijn .nl-website in de spotlight. Deze keer David Schurink van Promoments.
David: “Ik werk als business analyst bij een machinefabriek en heb een passie voor techniek. Zo ook voor camera’s en het maken van films. Sinds enkele jaren ben ik ook gecertificeerd dronepiloot. Ik maakte met behulp van mijn drones steeds mooiere beelden en opnames en bedacht dat ik dat ook professioneel kon gebruiken om bedrijfsfilms en promotiefilms te maken. Ik had incidenteel al films gemaakt en kreeg steeds meer vragen uit mijn omgeving. Zo kwam ik met het plan voor Promoments Productions te starten. Ik schreef mij in bij de KvK en begin het naast mijn baan uit te bouwen.”
“Promoments.nl visualiseert de boodschap van de ondernemer. Ik onderscheid mij doordat ik erg veel nadruk leg op het verhaal en de creatieve manier waarop dit verteld kan worden. Met de juiste insteek kun je het bedoelde sentiment raken en de kijker jouw boodschap meegeven. Afgelopen december maakte ik een video voor een voetbalvereniging over de lockdown. De titel: ‘Houd vol, ons voetbal komt terug’. Het sloeg aan en ging verder dan de club. Onder meer bij de KNVB en de Gelderlander. Uiteindelijk kreeg de video meer dan 60.000 views.”
Tekst gaat verder onder de video.
“Ik had promoments.nl al geregistreerd bij Strato voordat ik het bedrijf inschreef. De naam bedachten mijn vrouw en ik in een brainstorm en is een simpele samenvoeging van de woorden professioneel, promotie en momenten. Die naam drukt de kern van mijn onderneming uit: ik vang op een professionele wijze de momenten die gepromoot moeten worden in beelden. Dat kan een product, een evenement of het gehele bedrijf zijn. Dat de naam nog vrij was, verbaasde mij. Te meer toen bleek dat er ook al een ander bedrijf met een vergelijkbare naam bestond (inmiddels verdwenen, red.). De naam is kort en goed te onthouden.”
“Ja, ik heb Visual Composer en WordPress gebruikt. Als je weet hoe dat moet, is het een prima manier om je eigen website flexibel op te zetten. Ik had al eerder een eigen website gebouwd, dus ik wist er wel wat vanaf, maar om het echt goed in mijn eigen huisstijl te zetten was het echt wel even puzzelen. Ik wilde een eigen ontwerp en geen standaard Wordpress-sjabloon.”
“SEO was mijn eerste prioriteit. Direct daarna heb ik op alle belangrijke social media accounts geopend. Die laatste zijn mijn voornaamste bron van leads. Vooral omdat de films die ik al gemaakt heb, veelvuldig op social media gedeeld worden. Mijn werk verkoopt zichzelf. Mensen zien zo’n film en willen weten wie het gemaakt heeft. Echt investeren in advertising heb ik nog niet gedaan.“
“Ik krijg regelmatig nieuwe klanten binnen, maar moet wel mijn best doen om de order te krijgen. Door de coronamaatregelen is de markt even wat moeilijker. Concurrenten duiken onder de kostprijs om in business te blijven. Ik heb dat nog niet hoeven doen en krijg goede referenties van mijn bestaande klanten, maar het is voorlopig nog niet voldoende om fulltime te doen: ik hou mijn baan ernaast. Wel is het zo dat de website ondersteunend is om (potentiële) klanten te overtuigen.”
“Werk samen met anderen. Ga niet alleen op zoek naar een antwoord, maar vraag collega-ondernemers om hulp en advies. Er zijn talloze communities en groepen voor startende ondernemers die je kunnen helpen met bijna alle vragen en problemen. Als jij deelt, deelt een ander ook. Zo kun je elkaar helpen en ontstaan er nieuwe kansen voor je bedrijf.”