.nl in de spotlight: junglewarrior.nl

“Als je een kans krijgt die onzekerheid bij je oproept: ga de uitdaging aan. Je moet buiten je comfortzone komen.”

Foto van Patrick van Gurp op het podium tijdens de voorstelling 'The Jungle Warrior'.

De meeste .nl-domeinnamen worden geregistreerd door ondernemers. Dikwijls gaat er achter zo’n domeinnaam een interessant verhaal schuil. En daarom zetten we er regelmatig een in de spotlights. Dit keer is de beurt aan Patrick van Gurp van The Jungle Warrior, waarvoor hij junglewarrior.nl registreerde. Hij zet zich in voor behoud van tropische wouden.

The Jungle Warrior is jouw idee. Hoe kwam je erop?

Foto van Patrick van Gurp
Patrick van Gurp registreerde junglewarrior.nl

“Ik ben afgestudeerd ICT’er, maar na een paar jaar werken ontdekte ik mijn echte passie: dansen. Eerst begon ik voor de lol, maar na een paar jaar kon ik als lid van de dansgroep Come Correct professioneel gaan optreden. Dat ging zo goed dat mijn werkgever in de ICT en ik tot de conclusie kwamen dat dansen mij meer lag dan ICT, dus ik waagde de stap. Ik heb daarna een paar jaar gedanst in de groep en het management van de groep gedaan. Ik heb met hen zelfs in de finale van Holland's Got Talent gedanst. Als lid van de groep ging ik steeds meer foto en video doen. Op een gegeven moment werd dat weer een eigen onderneming: het maken van video’s die een verhaal vertelden. Storytelling. Ik deed dat voor mensen en bedrijven en begon mij af te vragen of ik mijn eigen verhaal niet ook moest gaan vertellen. Dat verhaal werd ‘The Jungle Warrior’.”

Wat is het verhaal achter junglewarrior.nl?

“Ik denk hier al vier jaar over na. Ik ben geïnspireerd door mensen die zich inzetten voor het milieu, voor duurzaamheid. Mensen zoals Boyan Slat van de ‘The Ocean Cleanup’ en Merijn Tinga ‘Plastic Soup Surfer’. Ik ben geboren in Indonesië en het verhaal van de regenwouden in dat land wilde ik verweven in mijn verhaal. Ik wilde die passie uitbeelden in dans. In breakdance beeldde ik vroeger vaak een aap uit in voorstellingen voor kinderen. Toen kwam ik op het idee om in een voorstelling voor volwassenen het verhaal van een aap die door producenten van palmolie uit het woud verdreven wordt uit te beelden. Dat is de ‘The Jungle Warrior’.

Wat is jouw doelgroep?

“Mijn voorstelling wordt een solovoorstelling voor de zakelijke markt. Dat kan een kort intermezzo zijn in een event over duurzaamheid of een dansvoorstelling met een lezing. Een onderhoudende performer met een serieuze boodschap die past bij deze tijd. Het regenwoud en de oceaan zijn dingen waar wij allemaal zuinig op moeten zijn. Ook wij Nederlanders, ook al zijn de problemen vaak ver bij ons vandaan.”

Hoe ben je op de (domein)naam gekomen?

“Tijdens de lockdown deed ik een traject ‘Betekenisvol Ondernemen’ bij Wiebe Bakker, om mijn verhaal verder vorm te geven. Toen kwam ik op de naam. Ik zag dat ie vrij was en heb hem meteen geregistreerd bij mijn hostingprovider Greenhost (niet geheel toevallig een groene hoster).”

Hoe heb je je site gebouwd?

“Ondanks mijn ICT-achtergrond heb ik dat uitbesteed aan een vriend die professioneel webdesigner is. Hij maakte de site in WordPress. Ik focuste me op het video- en fotomateriaal voor de site. Er komt nog heel veel materiaal bij.”

Hoe ga je je concept en je site online promoten?

“Dit is echt nog werk in uitvoering. Instagram ligt voor de hand, met het audiovisuele materiaal en de ludieke campagnes die ik voor ogen heb. Daarnaast wil ik mij voor de doelgroep van mijn performances richten op LinkedIn, waarbij artiesten- en evenementenbureaus belangrijke partners gaan worden.”

Waar wil je over 5 jaar staan met dit concept?

“Ik zou bijvoorbeeld willen dat mijn thuisstad Apeldoorn de eerste palmolievrije stad van Nederland wordt en een Jungle Dome voor educatieve doeleinden heeft.”

Heb je nog tips voor andere ondernemers?

“Als je een kans krijgt die onzekerheid bij je oproept: ga de uitdaging aan. Je moet buiten je comfortzone komen.”