Nederlanders gaven vorig jaar online ongeveer 13,7 miljard euro uit. Dat is zo’n 17% van de totale consumentenbestedingen in ons land en bijna 30% meer dan het jaar daarvoor. Het totaal aantal online aankopen groeide niet alleen sterk, ook het aandeel via smartphone of tablet nam toe tot ruim een derde. En het belang van e-commerce blijft toenemen. Internet wordt de basis voor elke winkelformule, stelt hoogleraar Cor Molenaar in een interview in de nieuwe The.nlyst.
Verder leest u meer over de online strategie van wehkamp.nl en waarom hosting voor e-commerce-websites een specialisme is. Jurist Franc Enghardt en XS4ALL’s Niels Huijbregts discussiëren over de vraag of blokkades door isp’s een geoorloofd middel zijn om merkinbreuken te bestrijden. En we praten u bij over de laatste ontwikkelingen rondom onze Domeinnaambewakingsservice. U leest het allemaal in de nieuwe The.nlyst.
Abonneren
The.nlyst is een kwartaaluitgave van SIDN voor iedereen die beroepsmatig of anderszins betrokken is bij het .nl-domein en het internet en wordt kosteloos verspreid onder de registrars en andere stakeholders van SIDN. Iedere editie publiceren wij op onze website. Ontvangt u het magazine liever in de brievenbus, mailt u dan uw naam, adresgegevens en professie naar communicatie@sidn.nl. Het volgende nummer wordt u dan per post toegezonden.