Lars maakte dit jaar de overstap naar SIDN, voorheen werkte hij in de registrarwereld. Wij vroegen aan hem hoe het is om bij SIDN te werken op de afdeling Support.

Wanneer ben je gestart bij SIDN?
Op 3 juli 2023.
Waarom koos je voor SIDN?
Ik kom uit de registrarwereld, dus eigenlijk aan de kant van de klanten van SIDN. Daar merk je dat er veel respect is voor SIDN en het werk wat ze doen en hoe. Daarnaast ben ik een geboren en getogen Arnhemmer, dus werken in Arnhem leek mij ook super! Ik wilde daarnaast graag uit de commerciële wereld en juist naar een bedrijf met een maatschappelijk karakter.
Hoe was je eerste werkdag?
Leuk! We gingen iedereen op kantoor even langs om kennis te maken. Ook worden er kennismakingsgesprekken gepland met collega’s, dat vond ik echt fijn. Zo wordt je sneller onderdeel van het geheel en leer je jouw collega’s goed kennen. Ook de sfeer die hier hangt is goed. Collega’s zijn open, informeel en behulpzaam.
Hoe bevalt het werken bij ons op de afdeling Support?
Het is wennen. SIDN is een organisatie die veel doet en het ook goed probeert te doen. De sfeer is ontspannen en de groep mensen is divers. Na een intensieve inwerkperiode begin ik steeds beter mijn draai te vinden.
Heb je het idee dat je SIDN als organisatie al goed kent?
Nee nog niet, de wereld van SIDN is zoveel veelzijdiger dan dat ik in eerste instantie dacht. Je hebt hier echt wel tijd nodig om jezelf goed in te werken en te snappen wat we allemaal doen en waarom.
Wat vond je lastig en wat heeft je positief verrast?
Wat ik lastig vond is dat ik vooral moest wennen aan een stukje vakinhoudelijke kennis. De afdeling Support werkt met bepaalde systemen en tools die je jezelf echt eigen moet zien te maken. Wat mij positief verrast heeft is dat de begeleiding en communicatie intern gewoon super goed geregeld zijn. Ook krijg je hier alle ruimte voor eigen inbreng en heb je veel verantwoordelijkheid. Dat vertrouwen krijg je hier gewoon meteen.
SIDN is een organisatie van en voor ontdekkers. Bij ons werken mensen met een ontdekkersmentaliteit. Wat heb jij ontdekt bij SIDN?
Wat ik ontdekt heb is dat ik niet persé ambitieus ben ingesteld maar sinds ik hier werk heb ik dat juist wel. SIDN nodigt medewerkers uit om nieuwe dingen te leren en te doen. Je kunt hier groeien en je kennis verbreden. Je krijgt hier volop de ruimte om te ontwikkelen.
Hoe zie je jouw toekomst binnen SIDN?
Dat vind ik nog best een lastige. Ik zou vooral graag verder willen groeien in de rol van medewerker Support. Ook het stukje mediation vind ik heel interessant. Ik ben nooit uitgeleerd en blijf graag mezelf ontwikkelen.