Juiste klantgegevens steeds belangrijker

Hoe actueel is jouw klantenbestand?

Correcte klantgegevens - illustratie getekende personen in grijs en 1 is gekleurd

We weten allemaal dat de digitale versnelling door de pandemie met grote sprongen vooruit is gegaan. Dat maakt dat bedrijven ook steeds afhankelijker worden van kwalitatief goede klantgegevens. Hoe actueel is jouw klantenbestand? En wat voor impact heeft die kwaliteit op je bedrijfsvoering?

Grotere afhankelijkheid van kwalitatieve gegevens en -inzichten

Van de bedrijfsleiders geeft 87% aan dat ze door de digitale versnelling afhankelijker zijn geworden van kwalitatieve gegevens en -inzichten. Dit blijkt uit het ‘Global data management research 2022’, een jaarlijks wereldwijd onderzoek van Experian. Vertrouwen op gegevens is essentieel om concurrerend te blijven. Deze groeiende afhankelijkheid vraagt om het aanscherpen van de kwaliteit van je gegevens. Contactgegevens zijn cruciaal voor het bereiken van je klant. Van de respondenten geeft 85% aan dat slechte contactgegevens een negatieve invloed hebben op hun operationele processen en efficiëntie.

Tijdsverlies door gebruik van verkeerde data

Het exacte tijdsverlies dat je als bedrijf ervaart door het gebruik van verkeerde data, zoals persoonsgegevens, varieert afhankelijk van de omvang van je bedrijf en de specifieke situatie. Toch zie je terugkerende problemen die bij organisaties spelen. Bekijk deze op de Yivi.app-website