In oktober en november voeren we jaarlijkse ons klanttevredenheidsonderzoek uit. 170 registrars, afnemers van de Domeinnaambewakingsservice en onze registrydiensten, vulden de enquête in en waardeerden onze dienstverlening gemiddeld met een 8,5. Vooral het persoonlijke contact scoort hoog. Ook werden er goede suggesties voor verdere verbetering gedaan.
Verbeteringen 2018
Sinds de vorige meting in 2017 hebben we verschillende verbeterpunten uit eerdere tevredenheidsonderzoeken opgepakt. Zo realiseerden wij samen met de Vereniging van Registrars een juridisch loket en voerden wij diverse verbeteringen aan onze gebruikersinterfaces toe. Deze punten werden gezien en gewaardeerd. De meeste afnemers waren ook tevreden met de snelheid waarmee wij verbeteringen doorvoerden.
Persoonlijk contact belangrijk
Persoonlijk contact speelt een steeds grotere rol in onze waardering en maakt voor veel respondenten het verschil ten opzichte van andere partijen. Een goed voorbeeld is de support voor registrars. De waardering voor het contact met onze supportafdeling nam verder toe en ligt nu boven de 8,5. Grote registrars waardeerden de vriendelijkheid van support zelfs met een 9.
AVG dissonant in 2018
Een punt waarover men minder te spreken was, betrof de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze verordening was voor ons aanleiding om de toegang tot data in de WHOIS voor registrars te beperken. Dit leverde gemengde reacties op bij onze klanten. Hoe ver moest SIDN hierin gaan? Gingen de beperkingen op de WHOIS-toegang te ver of deed SIDN er juist verstandig aan hierin de ‘letter van de wet’ toe te passen?
Verbeteringen mogelijk
Ondanks de hoge cijfers waren er goede, concrete suggesties voor verdere verbetering. Vooral op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van onze systemen. Deze punten nemen wij mee in de planning voor 2019.
Bel of mail gerust als je vragen hebt
Je bereikt ons op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur op +31 (26) 352 55 55 of mail naar support@sidn.nl.