Campagne ‘Je hebt meer klik met .nl’

Donderdag 31 mei starten we met een awareness-campagne voor .nl, gericht op – startende - ondernemers. Doel van de campagne is om de merkvoorkeur voor .nl bij deze belangrijke doelgroep te vergroten. De campagne wijst ondernemers op de meerwaarde van een .nl-domeinnaam met de slogan ‘Je hebt meer klik met .nl’. De campagne voeren we zowel online als op de radio.

Waarom deze campagne?

Meerklikmet.nl

.nl is al sinds jaar en dag het grootste en meest betrouwbare internetdomein van Nederland. Veel ondernemers vertrouwen .nl. Vaak intuïtief. Met de campagne willen wij ondernemers meegeven waarom .nl een goede keuze is door te wijzen op de meerwaarde, het consumentenvertrouwen en de veiligheid binnen de .nl-zone. Zo willen we de voorkeur van ondernemers dus versterken in een tijd waarin de aandacht voor websites en domeinnamen steeds meer verschuift naar apps en social media.

Centrale boodschap: meer klik met .nl

Uit ons eigen onderzoek blijkt dat betrouwbaarheid voor ondernemers de belangrijkste reden is om voor .nl te kiezen. Ook Nederlandse internetgebruikers ervaren .nl als betrouwbaar en daarom doen zij makkelijker aankopen op een .nl-website dan op een andere website. Zo blijkt uit onderzoek van SIDN en GfK dat 80% van de internetgebruikers de voorkeur heeft voor een webwinkel met .nl dan voor eenzelfde webwinkel met een andere extensie. Dit levert bedrijven met een .nl-domeinnaam dus een zakelijk voordeel op in de vorm van ‘meer kliks’.

Online advertising

Vanaf 31 mei tot en met 6 juli gaan wij op diverse platforms (onder andere op websites van Sanoma) adverteren. Via banners geven we mensen de keuze tussen .nl en alternatieve extensies en onderbouwen waarom .nl de beste keuze is. Die keuze visualiseren wij met ‘cursorhandjes’ die de extra traffic naar .nl symboliseren. Traffic vanuit deze banners komt uit op een campagnepagina op https://www.meerklikmet.nl.

Radiospots

Naast de online banners zenden wij in juni radiospots uit op onder meer 538, Radio Veronica en Sky Radio & Q-MUSIC en een select aantal regionale zenders. De radiospots hebben een vergelijkbare insteek als de banners. We triggeren de luisteraar om na te denken over de voordelen van een .nl aan de hand van een vraag. Luister hieronder naar de radiosport.

Radiocommercial_Meer_klik_met_.nl_-_firstminute.mp3

De Dag van de Domeinnaam

In de campagneperiode organiseert de Vereniging van Registrars (VvR) voor de 3e keer de Dag van de Domeinnaam. Deze dag staat dit jaar in het teken van de toekomst van domeinnamen. In die week intensiveren wij daarom onze campagne. Ook organiseren we met de VvR een winactie waarmee domeinnaamhouders een masterclass Online ondernemer in 1 dag kunnen winnen. Ze maken hierop kans door op social media over hun nieuwe domeinnaam te berichten. Meer informatie hierover vind je op www.dagvandedomeinnaam.nl.