Eind 2019 ontvingen wij een open sollicitatie van Amel Wolterink. Amel zat in het 4e jaar van haar opleiding Human Resource Management en was specifiek op zoek naar een afstudeerstage bij een IT-bedrijf. SIDN sprak haar aan. Hoewel we op dat moment geen vacature open hadden staan, waren we wel direct enthousiast en zijn met haar in gesprek gegaan. Inmiddels is ze afgestudeerd en wij blikken met haar terug op haar tijd bij SIDN.

Wanneer ben je gestart bij SIDN?
“Februari 2020”
Welke opleiding heb je gedaan?
“Human Resource Management op het Saxion in Enschede.”
Wat hield je afstudeeropdracht bij SIDN in?
“Voor mijn afstudeeropdracht onderzocht ik in het kader van arbeidsmarktcommunicatie in hoeverre SIDN een aantrekkelijke werkgever is voor jonge baanzoekers in de IT.”
Waarom koos je voor SIDN?
“Tijdens mijn studie werkte ik als Corporate Recruiter en had ik wekelijks contact met jonge IT-talenten. In mijn zoektocht naar een afstudeeropdracht ging ik specifiek op zoek naar een organisatie waar veel IT’ers werkzaam zijn en waar ik onderzoek kon doen naar aantrekkelijk werkgeverschap. Toen ik in Google zocht naar interessante organisaties in de omgeving Arnhem, kwam ik SIDN tegen. Toen ik de website zag dacht ik, wauw! Dit is precies het type organisatie waar ik naar opzoek ben voor mijn afstudeeropdracht. Toen ik na het versturen van mijn motivatiebrief op gesprek mocht komen, voelde ik meteen een klik. Het pand ziet er supermooi en hip uit en de afstudeeropdracht die geschetst werd sprak mij helemaal aan. Ik had direct veel zin om te beginnen.”
Hoe was je eerste werkdag?
"Op de eerste werkdag werd ik heel fijn verwelkomd. Mijn laptop en wat leuke SIDN-gadgets lagen klaar en ik kon eigenlijk meteen aan de slag. Wat ik heel erg fijn vond, is dat er kennismakingsgesprekken voor mij waren ingepland. Op die manier leerde ik de collega’s met wie ik te maken zou krijgen binnen de organisatie goed kennen en ik wist bij wie ik moest zijn als ik wat nodig zou hebben. Ook kreeg ik een rondleiding door het pand, waardoor ik de meeste collega’s kort kon leren kennen en wist waar ik alles kon vinden.”
Vanaf 11 maart moesten we ineens allemaal thuiswerken. Een afstudeeropdracht doen in Coronatijd… Hoe was dat?
“Dat was inderdaad wel even gek… Gelukkig werd ik vanaf het begin meteen betrokken bij de communicatie- en HR-afdeling, waardoor ik deze collega’s tijdens wekelijkse meetings nog veel sprak.”
Heb je het gevoel dat je afstudeerproject ondanks het vele thuiswerken goed is verlopen?
“Het was het heel fijn dat ik de meeste collega’s al kende, omdat ik nog wel een paar maanden op locatie heb mogen werken. Als ik wat nodig had of vragen had dan wist ik meteen bij wie ik moest zijn. Ook heb ik mijn interviews en presentaties allemaal online kunnen houden.”
Wat vond je lastig? Wat heeft je positief verrast?
“Even snel bij iemand langslopen om even wat dingen te vragen werd tijdens het thuiswerken wel minder. Gelukkig hadden we met het team nog wekelijks meetings, waardoor we elkaar wel bleven spreken.”
En…. ben je geslaagd?
"YES, geslaagd met een dikke 8!"
Wat doe je nu?
"Op dit moment werk ik als IT-consultant bij YER in Enschede. In deze rol ben ik o.a. medeverantwoordelijk voor het bemiddelen, begeleiden en ontwikkelen van IT-professionals in Midden- en Oost-Nederland."
Ook stage lopen of afstuderen bij SIDN?
Bekijk onze hier actuele vacatures! Staat jouw ideale stage of afstudeeropdracht er niet bij? Doe dan net als Ralph een open sollicitatie, dan kijken we of er een match is.