.nl in the spotlights: tvantim.nl
“Theedrinken is een ervaring, net als het drinken van een goede wijn.”
“Theedrinken is een ervaring, net als het drinken van een goede wijn.”
Het .nl-domein bestaat uit meer dan 6,3 miljoen domeinnamen. De meeste .nl-domeinnamen die bij SIDN worden geregistreerd, zijn van ondernemers die stuk voor stuk een eigen verhaal en missie hebben. In deze reeks zetten we ondernemers en hun .nl-website in de spotlights. Zo ook Tim Massar, eigenaar van T van Tim, het bedrijf waarvoor hij de domeinnaam tvantim.nl registreerde. Tim vertelt over het ontstaan van T van Tim en zijn passie voor thee.
“T van Tim begon als een hobby. Samen met mijn vriendin Naomi heb ik een moestuin met een kleine theetuin. Voor een vergadering van de volkstuinvereniging namen we een keer zelfgemaakte thee mee. Deze viel zo goed in de smaak dat ze ons vroegen om op de markt van de vereniging te staan, met een eigen kraampje met thee gemaakt van ingrediënten uit onze en omringende moestuintjes. We kregen hier zoveel positieve reacties op, dat we besloten om de hobby verder uit te breiden tot misschien wel een bedrijf. De losse kruiden die we nu gebruiken voor onze theemixen komen niet uit onze eigen tuin, maar kopen we in. Hiermee voldoen we namelijk aan alle eisen van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. Wel werken we bijna uitsluitend met kruiden die je ook in je eigen tuin kunt laten groeien. We maken de theemelanges met de hand en personaliseren de verpakkingen zelf.”
“Vroeger leerde ik al van mijn moeder hoe ik mijn eigen theemelanges kon maken. Het bedenken van de smaken vraagt om veel experimenteren. Welke kruiden gaan goed samen voor een complex smaakpallet? We combineren ingrediënten op zo’n manier dat er een volle smaak ontstaat. We vergelijken theedrinken vaak met het drinken van een goede wijn, die heeft ook een volle smaak, geur en nasmaak. En dat proeven onze klanten. Dit zijn vaak echte theedrinkers die op zoek zijn naar thee zonder aroma’s. Zelfs aan losse thee zijn namelijk vaak suikers en aroma’s toegevoegd die het snel bitter maken. Hier willen wij ver weg van blijven."
“We kozen voor een .nl-domeinnaam omdat we erg geloven in lokale bedrijven en ook geloven dat dit mensen aanspreekt. Over de naam hebben we lang nagedacht. Er waren zoveel opties. Ik nam altijd thee mee naar mijn werk bij een staalconstructiebedrijf en zette dan een pot voor mijn collega’s. Toen werd al snel de grap gemaakt: er staat weer thee van Tim. Die woordgrap gebruikten we uiteindelijk als bedrijfsnaam.”
“Momenteel zijn we veel bezig met het creëren van naamsbekendheid en het testen van onze producten. Welke smaken slaan wel en niet aan? Markten zijn hier erg geschikt voor, omdat we zo met onze klanten in gesprek kunnen en zij ter plekke kunnen proeven. Als mensen ons vinden op een markt, willen ze natuurlijk ook weleens thee bestellen. Daarom is het voor ons belangrijk om een goed werkende webshop te hebben. Hier kunnen mensen ook aanvragen doen voor maatwerkopdrachten of persoonlijke cadeaus, waar we op markten minder tijd voor hebben. Nu de webshop live is, is het de uitdaging om deze ook daadwerkelijk vindbaar te krijgen in Google. We zijn nu bijvoorbeeld nog niet direct zichtbaar als je T van Tim in Google zoekt. Daarna volgen sociale media.”
“We breiden T van Tim stapje voor stapje uit. We zijn bijvoorbeeld in contact met een winkel die onze thee wil aanbieden. En onderzoeken de mogelijkheden om onze thee ook in restaurants aan te bieden. Als we echt mogen dromen? Dan hopen we ooit een eigen theetuin te hebben met een theeschenkerij waar mensen heerlijk kunnen genieten. Theedrinken is namelijk echt een ervaring. Het is veel meer dan alleen een zakje in heet water doen.”
“Op het moment dat je passie of liefde voor iets hebt, dan moet je erachteraan gaan. Het belangrijkste is dat je het gaat delen met mensen en gaat uitwerken. Er hoeft niet meteen een eindresultaat te zijn. Zet vooral kleine stapjes naar een groter doel. Zo komt het uit je hoofd en ga je het ook daadwerkelijk doen.”
Take a look at other entrepreneurs and startups and their .nl.